![]() | Pierre-Luc DESILETS 13 Janvier 2022 |
Aïcha THEBTI Derrière l’écran de fumée ou comment la perception du découplage de la RSE affecte -t- elle les salariés d’un grand groupe international? 19 Novembre 2021 |
Stéphane CLEBGAZA-FRANCISCO Faire face à une maladie chronique : étude de l'hybridation des représentations et pratiques entre médecine traditionnelle et médecine moderne 27 Août 2021 |
Pierre-Nicolas PATOUILLARD How do banks collaborate with fintechs to innovate? An absorptive capacity view of collaboration projects to make the most out of it and avoid potential disappointments 13 Juillet 2021 |
Odile SMADJA An exploratory study of perceptual factors influencing the Post-Baccalaureate University study choices of Year 12 students in General and Technological streams in Public High Schools in France. Implications for University Recruitment and Retention Strategy Design and Management 17 Juin 2021 |
![]() | Christian LE GOUSSE PRATICIENS, COMMENT METTEZ VOUS EN VALEUR VOS INTUITIONS ? 27 Mai 2021 |
A MATHEMATICAL THEORY OF ACCOUNTING AND ITS CONSEQUENCES IN CORE FINANCIAL QUESTIONS
30 Mars 2021
THE DIGITAL VORTEX OF BIG LAW
A PROCESS OF BUSINESS MODEL INNOVATION TO DESIGN AND DEVELOP AN OPEN INDUSTRY PLATFORM FOR BUSINESS TO BUSINESS SERVICE INDUSTRIES THROUGH INFORMATION SYSTEMS ACTION RESEARCH AND A DESIGN SCIENCE FRAMEWORK
26 Mars 2021
La prise de parole des femmes dans les organisations : passage de l'ombre à la lumière par la prise en compte de la "Persona Feminine" lors d'une performance oratoire.
22 Mars 2021
Configurations ambidextres : le cas des managers commerciaux
10 Mars 2021
Entre « research » et « teaching » institutions, une cartographie du champ organisationnel des business schools françaises en 2019
2 Mars 2021
24 Février 2021
![]() | Liem NGUYEN12 Février 2021 |
![]() | Iuri CARDOSO PAIXAOThe hidden rules of meritocracy- A Critical and Cultural Perspective on Merit in Organizations 29 Janvier 2021 |
Accounts receivable digital platform – An economic model
22 Janvier 2021
21 Janvier 2021
![]() | Anne-Sophie DE GABRIAC8 Décembre 2020 |
![]() | Sylvain ENGOANGContexte local et restructuration post-acquisition d'une entreprise publique en difficulté par un repreneur de culture étrangère. Le cas de Gabon Télécom 20 Novembre 2020 |
![]() | Gérard-Marie VUILLEMIN The creative seminar : what is it, how does it work, and what does it do? - An observational case study. 28 Septembre 2020 |
La conduite d'un processus d'intégration organisationnelle depuis les réunions de direction - Le cas d'une fusion en milieu universitaire.
31 Juillet 2020
How do I.T. regional leaders contribute to business-IT alignment in multinational organizations?
8 Juillet 2020
![]() | Olivier GUERREAUDesign of a tool for sensitizing managers to alternative ways of creating value from a marketing perspective. 19 Juin 2020 |
![]() | Gumporn SUWANNACHIMMedical Tourists : the moderating effects of personnality traits on the relationship between service quality, perceived value, customer satisfaction and loyalty at the Thai private hospital in Bangkok. |
![]() | Guido De PalmaLe management industriel à l'époque de la transition 4.0. La posture des acteurs du district de la Loire. |
Ivan TOPALOVICManagement & corruption : to pay or not to pay, that is the question |
![]() | Pascale HATEMKMS Success Model: The Role of Service Quality |
![]() | Elias NASRThe paradox of the practice of risk management in real scenarios : managing risk or complexity? |
![]() | Jean-Michel ROCCHI |
![]() | Daniel SHINReputation management for luxury brands in the digital age. |
Laurent POTETGestion des secrets organisationnels dan sles coopetitions inter-organisationnelles. Une approche par l'intelligence économique. |
Paul JolivetInfluence d'un effet émergent sur le lancement de l'innovation technologique |
Dany VarletAsymétrie de contribution des attributs d'un service à la satisfaction et à la recommandation : Extension du modèle Tetraclasse. |
Roland ClaverieIndividual competencies for the Digital Age : Crafting a tranformation model for journalistic competencies in online news publishing. |
![]() | Tali RamonRe-defining organizational boundaries and collective action : how established firms foster innovation in unstable environments - The role of the innovation intermediary. |
Elisabeth AUBINEAUChangement climatique et infrastructures : L'adaptation dans les Partenariats Public-Privé (PPP) en France |
Antonia HERNANDEZStrategic Decision-Making Processes in Radically Changing Environments: Theoretical Models and Tentative Best Practices |
| Kim HURTTADigital Innovation in Public Service Ecosystem - Enacting the Generative Affordance" Regarder sa soutenance de thèse EDBA en vidéo |
Franck DIETDe la légitimité perçue du Marketing à sa mise en pratiques: Une étude empirique auprès des Experts-Comptables |
Polydefkis LOUKOPOULOSSensegiving Practices of Middle Managers during Strategic Change |
| Moussa Elias Farakhan DIOMANDELe rôle des pratiques d'humour dans la négociation en Côte d'Ivoire |
Laurent ALLARDContribution de la Volonté et des Compétences des Dirigeants de PME à la Croissance: |
| Patrick LUCIANOLes dynamiques de l’orientation marché dans les télécommunications en France entre 1963 et 1998. |
Mahmoud EL KADY |
![]() | Félix BAERValue creation of Mergers & Acquisitions (M&A) in the Defence industry. |
Antoine ABI RACHEDForecasting Foreign Exchange Rates. |
![]() | Alice COATALEMGamification as a lever of Information systems success: An action Research Enquiry in Business to Business Sales |
Alison WATSONMeating the Challenge of overconsumption : Making Sense of Legitimacy Challenges in the Meat Industry. |
![]() | Mike PFISTERWhat's Special about Special Economic Zones? A Case Study of the Philippines. |
| Eric ParlebasQuels sont les liens entre performance et gouvernance ? |
| Madison Mieka ROLDSGAARDAnalysis of MGI Microfinance Limited and Multi-Credit Savings & Loan Limited on Entrepreneuship in Ghana: A Case Study |
| Jean-Michel CRAMIERL’agentivité sociale : proposition d’opérationnalisation du concept à partir des mesures de CSE et d’OCB. |
Romina MARCOVICILa souffrance au travail ou l’identité entravée. |
Bethany MILLERFlux Agents: A New Psychographic Categorization of Contemporary Businesspeople. |
Cédric WOINDRICH Determinants of the Go/No-go in Non-conglomeral Acquisitions: the Role of Non-core Activities. |
Michel PHILIPPART Managing suppliers as an intangible resource to contribute to the creation and sustainability of competitive advantage. |
Géraldine PARINGL’organisation réincarnée : théories de l’identité et méthodes auto/ethnographiques. |
![]() | Jérôme DUTELPourquoi une innovation technologique qui fonctionne n’est pas diffusée. Le cas de la RFID dans la distribution. |
![]() | Christine COISNELeveraging cultural differences in cross-border M&A: The case of a consulting company. ![]() |
![]() | Cheikh KANTESystème à base de connaissance comme outil de gestion stratégique. |
![]() | Stéphane COUDE |
![]() | Pierre GIRARDProjets de restructurations d'entreprises, comparaisons internationales, identification des leviers de gestion et des effets pas toujours attendus ou mentionnés. |
Vincent GIOLITOThe role of Authentic Leadership on Followers' Eudaimonic Well-being and Business-unit Performance. |
Raphaëlle LAUBIEUnderstanding the Determinants of Online Collective Action. The Case of Patients 2.0. |
Yves MBODAA Pragmatist Approach to Project Governance in the Implementation of Organizational Strategies: A Qualitative Analysis of Swiss Organizations’ Practices. |
![]() | Ali HANDJANIAre Short Sales Beneficial to Financial Markets : Evidence from Euronext Paris. |
![]() | Mathias MONDOL'importance relative des déterminants du bien-être au travail. |
![]() | Guillaume RENARDAccumulation de cash dans les entreprises industrielles, un avantage compétitif en période de crise ? |
![]() | Ghislain DESLANDESLa dialectique du caractère et de la promesse. Etude de la dynamique identitaire dans une organisation médiatique. |
![]() | Olivier QUENOTLa transgression comme moyen de dénouer une impasse organisationnelle. |
![]() | Rachid ALAMI AROUSSIRessources inattendues et paradoxes dans le management des organisations : le cas des PME Marocaines. |
![]() | Sylvie GAUBICHERLa mesure de l'efficacité de la participation aux salons professionnels est-elle réalisable ? Trade-offs in trade shows: an impossible goal? |
![]() | Ernest KUEKAML’immigration économique comme levier de développement : une analyse de l’expérience du Québec. |
![]() | Feena MAYThe Power of a Lollipop : Real, Good Leadership in Action. |
![]() | Gérald MAZZALOVOPréférence des consommateurs pour quatre éléments linéaires simples : contribution à l'esthétique des marques. |